środa, 27 stycznia 2010

99 i jedno zastosowań plasteliny

Plastelina dobra rzecz. I tania. Dzisiaj w zastępstwie silikonu jako forma do odlewów.

Jeśli ktoś czytał poprzednie blogaski to wie, że jestem w trakcie tworzenia stołu pustynnego. Nie chciałam wszystkich 6 blatów po prostu posypać piaskiem, więc szukałam idei czegoś ładnego i płaskiego. Wymyśliłam drogę/plac wyłożony kamiennymi płytami. Na dokładkę połamanymi, pokruszonymi i zniszczonymi. Z kartonu by było za łatwo :P - zrobię gipsowe odlewy. Silikon się skończył.... ale mam plastelinę!
1. Rozwałkować plastelinę na ok 0,5 cm

2. za pomocą podstawek "wygnieść" formę - trzeba układać je w rzędach aby uzyskać wgłębienia na odlewie. Można ułożyć je równo, lub tak jak w moim przypadku symulując stare, poprzekrzywiane płyty.

3. Voila, forma gotowa - ja zalewałam gipsem dentystycznym.



4. Efekty:



Nie polecam tego sposobu na podłoża/elementy które mają być równe, ale zrujnowana podłoga wybacza wiele drobnych niedokładności - i tak ją przed przyklejeniem odpowiednio masakruję młotkiem i papierem ściernym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz